KURS ZAAWANSOWANY - specjalizacja

Sprzedaż i Marketing

Pozyskiwanie klientów to największe wyzwanie małych przedsiębiorców w pierwszych latach prowadzenia biznesu. Gdy firma rośnie to ograniczeniem nie jest już liczba klientów tylko wydajny sposób zarządzania i ogarnięcie wszystkich zamówień. Zanim jednak to się stanie, każda firma musi znaleźć pierwszych kilka tysięcy klientów, aby udowodnić im swoją wartość. Specjalizację tę kierujemy do przedsiębiorców, którzy uważają, że znacznie większym problemem w ich firmach jest pozyskanie nowego klienta, niż realizacja zamówień czy zarządzanie pracownikami.

Poniższy opis dotyczy jedynie jednej ze specjalizacji Kursu Zaawansowanego. Aby dowiedzieć się więcej o kursie oraz innych specjalizacjach przejdź tutaj.

Założenia tej specjalizacji

Nie oszukując się musimy przyznać, że z reguły kursy w formule MBA adresowane są do kierowników średniego szczebla w korporacjach. Nawet jeżeli ukierunkowane są na marketing to przeważnie sprowadzają się do tego jak rozsądnie wydać 1 czy 2 miliony złotych na promocję.

My założyliśmy, że naszym studentem jest człowiek, który otworzył firmę, zatrudnił kilku pracowników do pomocy, utrzymał się kilka lat na rynku, a całą energię przeznacza na to aby zdobyć nowych klientów i zbudować z nimi długofalową relację. Taki człowiek nie ma 1- czy 2- milionowego budżetu do rozdysponowania. Wszystko robi sam, oszczędza każdą złotówkę i ma przed sobą całą masę błędów do popełnienia. Postanowiliśmy więc poprosić bardziej doświadczonych przedsiębiorców, którzy przechodzili już przez ten etap, aby opowiedzieli naszym studentom jak oni poradzili sobie z rozwojem swoich firm na tym etapie.

Komu odradzamy tę specjalizację

Jeśli nie posiadasz jeszcze własnej firmy i jesteś na początku swojej przygody z biznesem, uważamy, że na tym etapie zdecydowanie bardziej przyda Ci się nasz Kurs Podstawowy, ponieważ tematy które będziemy poruszać na zajęciach każdej specjalizacji Kursu Zaawansowanego mogą być na tym etapie dla Ciebie niemożliwe do zastosowania w praktyce. Zajęć Kursu Zaawansowanego nie polecamy również osobom, które wiążą swoją przyszłość z pracą w korporacji. Wprawdzie takie osoby na pewno wyciągnęłyby wiele ciekawych informacji i praktycznych porad jak rozwinąć skrzydła w swojej pracy, to jednak na rynku jest wiele kursów zaprojektowanych stricte pod rozwój kariery w korporacji, które dla takich osób mogą być bardziej przydatne niż nasz Kurs Zaawansowany.

Jakie tematy poruszamy na zajęciach?

Marketing to słowo, które dla każdego znaczy coś innego. Na naszej specjalizacji Sprzedaż i Marketing chcemy skupić się na wszystkich tematach, które pomogą studentom rozwiązać problem z klientami i organizacją sprzedaży. A problem ten składa się z wielu różnych zagadnień, które będziemy poruszać na zajęciach. Niektóre z nich to:

  • Przygotowanie oferty– tutaj będziemy poruszać tematy segmentacji rynku, pozycjonowania się na tle konkurencji, charakteryzowania naszych klientów, dobierania odpowiedniego nośnika oferty, zarządzanie stroną internetową, pisanie skutecznych ofert, omówimy strategię dobierania cen i modelu biznesowego i inne

  • Dotarcie do klienta– zrealizujemy tematy związane z pozycjonowaniem się w internecie, reklama internetowa i mierzeniem jej skuteczności, budowaniem marki, identyfikacją firmy, ogłoszeniami w mediach, Public Relations, marketingiem partyzancki, promocjami, referencjami, networkingiem, programami partnerskimi i resellerskimi czy modelami rozliczania sprzedawców i inne

  • Sprzedaż i komunikacja– czyli poznamy jak inni przeprowadzają rozmowy sprzedażowe, wystąpienia publiczne, prezentacje publiczne, prezentacje multimedialne, copywriting, cold calling, budowanie bloga i newslettera firmowego, oprogramowanie wspierające sprzedaż, CRM i inne. Dodatkowo dowiemy się również jak można zorganizować i poukładać dział sprzedaży w firmie na przykładach konkretnych, dobrze funkcjonujących firm.  

  • Obsługa po sprzedaży– poruszymy tematy związane ze zbieraniem opinii, referencji, budową serwisu gwarancyjnego, upsellingiem i cross sellingiem, windykacją, rezygnacją z klienta i wygaszaniem u niego negatywnych emocji, gwarancją satysfakcji, polityką rabatową i inne

  • Prawo handlowe– omówimy klauzule zakazane, prawo konsumenckie, własność intelektualną i prawo autorskie, obowiązki sprzedawcy, obowiązki klienta, rozwiązywanie sporów, narzędzia prawnej windykacji należności, ważne punkty w umowach i inne

  • Budowanie marki– poruszymy również kwestie związane z budowaniem silnej i spójnej marki, która będzie wyróżniać się na tle swojej konkurencji oraz trwale zaistnieje w świadomości klientów. Przy tym zagadnieniu pochylimy się również mocno nad tematem budowania unikalnej kultury organizacyjnej w firmach, która może stać się najważniejszą przewagą konkurencyjną Twojego biznesu.

Na zajęciach będziemy mówić o tych oraz o innych zagadnieniach związanych ze współpracą z klientami. Pamiętaj, że nasze zajęcia to nie jest omawianie po kolei powyższych tematów. Wiedzę z tego zakresu równie dobrze możesz poznać z książek. Nasze zajęcia wyglądają inaczej. Jako prelegentów zapraszamy doświadczonych przedsiębiorców, którzy opowiadają o tym jak oni w swoich firmach podchodzą do powyższych zagadnień. Teoria jest w książkach, które oczywiście gorąco polecamy, jednak na naszych zajęciach nie spodziewaj się, że będziemy szczegółowo omawiać teorie, uczyć się definicji, czytać teksty źródłowe i studiować podręczniki o marketingu i sprzedaży. Na naszych zajęciach będziemy rozmawiać o biznesie i analizować konkretne przypadki firm prowadzonych przez naszych wykładowców. U nas dowiesz się z pierwszej ręki jak ludzie stosują tę wiedzę w praktyce. Szczerze powiedzą co działa, a co nie, jakie błędy popełnili i zasugerują jak tych błędów uniknąć. Takiej wiedzy nie zdobędziesz na żadnej innej uczelni i nie przeczytasz jej w podręcznikach akademickich.

Przykładowe zajęcia z Kursu Zaawansowanego MBA ze specjalizacją Sprzedaż i Marketing

Wszystkie zajęcia w naszej Uczelni, w tym również na specjalizacji Zarządzanie, są nagrywane i udostępniane naszym studentom po zajęciach, tak aby w każdej chwili mogli sobie je odpalić i odświeżyć wiedzę. Jeśli któregoś wykładu nie nagrywamy, to wyłącznie ze względu na fakt, że wykładowca podczas zajęć podzielił się ze studentami kilkoma ‚pikantnymi’ szczegółami dotyczącymi swoich inwestycji, które wolał aby nie były utrwalone na nagraniach. Poniżej kilka ciekawych zajęć.

 

Kiedy otrzymam dyplom specjalizacji?

Dyplom ukończenia Kursu Zaawansowanego MBA otrzymasz uczestnicząc w czterech semestrach zajęć na dowolnej specjalizacji kursu. Dodatkowo możesz uzyskać dyplom z każdej specjalizacji, również z opisywanej powyżej specjalizacji Sprzedaż i Marketing. Aby otrzymać dyplom specjalizacyjny musisz uczestniczyć w czterech semestrach zajęć realizowanych właśnie w ramach tej specjalizacji. Jeżeli więc od początku studiów będziesz wybierać zajęcia właśnie z tej specjalizacji to otrzymasz oba dyplomy jednocześnie – ukończenia specjalizacji i ukończenia kursu. W zajęciach specjalizacyjnych możesz jednak uczestniczyć już po ukończeniu kursu, zapisując się na jeden konkretny moduł tematyczny, który Cię interesuje.

A co z modułami, które mnie ominęły?

W każdym semestrze będziesz musiał wybrać uczestnictwo w jednym z kilku modułów. Wykłady ze wszystkich modułów organizowane są w tym samym czasie dlatego fizycznie nie jest możliwe, aby uczestniczyć we wszystkich zajęciach. Przez 2 lata będziesz musiał wybrać 4 spośród przynajmniej kilkunastu modułów, które będą organizowane w ramach specjalizacji Sprzedaż i Marketing. Aby mieć możliwość poznania zajęć również pozostałych modułów dajemy ci dwie możliwości. 

Dyplom ze specjalizacji daje dostęp do wszystkich nagrań

Gdy otrzymasz dyplom ze specjalizacji Sprzedaż i Marketing, a więc gdy weźmiesz udział w 4 modułach (semestrach) organizowanych w ramach tej specjalizacji i zostaniesz jej absolwentem i  na Twoim koncie na naszej stornie internetowej zostaną Ci odblokowane wszystkie nagrania z wszystkich zajęć jakie kiedykolwiek były realizowane w ramach tej specjalizacji. Jak również będziesz miał dostęp do wszystkich nagrań, które dopiero jako Uczelnia zrealizujemy w przyszłości w ramach tej specjalizacji. Będzie to taki w zasadzie niekończący się kurs on-line.

Możesz też jako absolwent nas odwiedzać na kolejnych zajęciach

Gdy już będziesz naszym absolwentem. Przed rozpoczęciem każdego semestru skontaktujemy się z Tobą i prześlemy informacje, jakie zajęcia (moduły) w ramach Kursu Zaawansowanego będziemy realizować przez najbliższy semestr. Jeżeli coś cię zainteresuje, będziesz mógł jako absolwent zapisać się tylko na jeden konkretny moduł (semestr) w bardzo atrakcyjnej cenie. 

NOWOŚĆ- REKRUTACJA ZIMOWA!

Nie musisz czekać do października- uruchomiliśmy kolejną rekrutację Kursu Zaawansowanego. 

Czas rekrutacji

Rekrutacja trwa do:
3 marca 2019

Daty zjazdów

  • 2-3 marca 2019 (Seminarium)
  • 16-17 marca 2019
  • 6-7 kwietnia 2019
  • 27-28 kwietnia 2019
  • 18-19 maja 2019
  • 1-2 czerwca 2019
  • 15-16 czerwca 2019 (Seminarium)
  • 19-20 października 2019 (Seminarium)
  • 16-17 listopada 2019
  • 30 -1 listopada/ grudnia 2019
  • 14-15 grudnia 2019
  • 11-12 stycznia 2020
  • 25-16 stycznia 2020

Daty integracji

  • zimowa: 6-10 luty 2019 – WinterCamp 2019
  • letnia: 1-5 maja 2019 – Majówka Asbiro 2019 

Jak się zapisać na tą specjalizację?

Odwiedź proszę stronę i zapoznaj się z ogólną ofertą Kursu Zaawansowanego MBA. Specjalizacja Sprzedaż i Marketing, którą opisujemy powyżej jest realizowana właśnie na tym kursie i na niego należy się zapisać wypełniając znajdujący się tam prosty formularz. Następnie, gdy przyjdzie pora na wybór zajęć w danym semestrze wystarczy, że wybierzesz któryś z modułów z zajęciami właśnie realizowanymi w ramach Sprzedaż i Marketing. 

Przejdź do formularza zapisu

Masz jakieś inne pytanie?

Powyższy opis dotyczy jedynie jednej ze specjalizacji Kursu Zaawansowanego. Aby dowiedzieć się więcej o kursie oraz innych specjalizacjach przejdź tutaj.