Czas na startup

seminar-english

Pamiętasz pierwsze tygodnie i miesiące prowadzenia firmy? Marzenia o staniu się kolejnym rewolucyjnym przedsiębiorcą na miarę Richarda Bransona? Zmagania z myślami o niepewnej przyszłości i jednocześnie marzenia o wielkim biznesie? Wielu studentów ASBIRO jest właśnie na tym etapie – chcą wystartować, uczą się i zmagają z ogromną niepewnością. Jeszcze innym już się udało. Jednym za pierwszym razem, innym za dziesiątym, jeszcze inni się poddali i wrócili na etat. Spora grupa prowadzi już kilkudziesięcioosobowe firmy i wciąż chce się rozwijać, ale niekoniecznie wie, jak. 

Co zrobić, aby skutecznie wystartować ze swoim biznesowym projektem i jak znaleźć partnerów, którzy pomogą nam rozwijać nasze firmy? Poznaj historie osób, które startowały od zera a dziś odnoszą międzynarodowe sukcesy. Spotkaj się z ludźmi, którzy stworzyli i sprzedali już kilkanaście firm. Skorzystaj z doświadczenia tych, którzy znaleźli partnerów, wspólników i inwestorów.

Kiedy i gdzie?

19-20 marca 2016 w Warszawie na UKSW, ulica Wóycickiego 1/3 w auli im. Roberta Schumana, budynek 21 (mapa)

Skąd pomysł na seminarium?

Pełna sala podczas pierwszego seminarium o startupach organizowanego przez ASBIRO w maju 2014 („Od małego do wielkiego”) pokazała nam, jak bardzo temat ten jest naszym studentom i sympatykom potrzebny. W samych wydarzeniu brali udział nie tylko przedsiębiorcy, ale również osoby pracujące na etacie, które dzięki swoim możliwościom finansowym są gotowe inwestować w nowo powstające firmy. Również wśród naszych wykładowców były zarówno osoby, które od zera tworzyły swoje biznesy, ale ich skala sprawiła, że często potrzebowali wsparcia w postaci wspólników i inwestorów. To seminarium pokazało, że wcale nie musisz być przedsiębiorcą, żeby być zaangażowanym w biznes i zarabiać jak przedsiębiorca!

Jeszcze pięć lat temu polski ekosystem startupowy był bardzo mały. Właściwie był prawie niewidoczny i pomysł, że Polska może stać się startupową potęgą, był dość abstrakcyjny. Ale teraz jest zupełnie inaczej! Impet, z jakim ten ekosystem obecnie się rozwija, jest niesamowity.
John BiggsEast Coast Editor w TechCrunch

ASBIRO wspiera start-upy

Od samego początku funkcjonowania ASBIRO naszym celem było i jest wspieranie młodych przedsiębiorców będących na początku swojej drogi biznesowej. Okazało się, że to, co bardzo pomogło naszym studentom to właśnie fakt bycia częścią społeczności, która myśli przedsiębiorczo i przy tym tworzy przestrzeń wymiany doświadczeń z osobami, które mają po kilka albo nawet kilkadziesiąt lat doświadczenia w biznesie. To właśnie w ramach kursów ASBIRO powstawały kolejne projekty biznesowe zapoczątkowane przez naszych studentów, a niektóre z nich dodatkowo pozyskały wspólników i inwestorów właśnie w gronie ludzi związanych z naszą uczelnią.

Przełomowy rok społeczności start-upowej ASBIRO

Ten rok akademicki jest dla nas przełomowy, ponieważ w czerwcu studenci pierwszej edycji Kursu Rozszerzonego będą przedstawiać swoje biznes plany inwestorom w ramach obrony pracy licencjackiej! Już teraz widząc ich pomysły biznesowe dostrzegamy ogromny potencjał oraz możliwości pozyskania wartościowych mentorów jak również finansowania dla projektów, które powstały w ramach działań naszej uczelni.

Powody sukcesu tych wszystkich projektów widzimy nie tylko w wartościowych i rzeczowych wykładach, w których nasi studenci biorą udział, ale również (a może przede wszystkim) możliwościach networkingowych, które stwarza nasza uczelnia. Lata doświadczeń w prowadzeniu kursów i organizowaniu wyjazdów pokazały nam, że najlepsze pomysły powstają nie tylko na wykładach ale również w czasie nieformalnych spotkań wieczornych, w których biorą udział zarówno studenci, jak i wykładowcy. 

Polska ma wszelkie zasoby, które pozwalają jej stać się bogatym regionem. Mamy więcej inżynierów niż Francja i Niemcy razem wzięte. Jesteśmy jednym z nielicznych krajów świata, gdzie liczba informatyków przewyższa możliwości ich zatrudnienia. Ludzie są pracowici, ambitni i zmotywowani do pracy. W przeciwieństwie do mieszkańców zachodnich krajów Europy, Polacy są ambitni i nie przyzwyczaili się do życia na koszt państwa. Nie liczą na pomoc społeczną, a gdy nie mogą znaleźć pracy w kraju, wtedy szukają jej za granicą. Wyż demograficzny stanu wojennego jest w najbardziej produktywnym okresie swojego życia. Mamy dobre położenie, blisko do rozwiniętych gospodarek, dostęp do morza oraz duże zasoby naturalne. Dlaczego Polska nie jest jeszcze Hongkongiem Europy?
Brad Feldfragment książki Społeczności Start-upowe

Jak wygląda rynek start-upów w Polsce

W Polsce każdego dnia jest rejestrowanych około 1000 nowych firm i w teorii każda a nich może być określona mianem start-upu, jeśli jej oferta uwzględni innowacyjne podejście do oferowanego produktu lub usługi. Innowacja nie jest domeną branży IT, bo każdeg usprawnienie modelu funkcjonowania biznesu, nawet tradycyjnego, jest właśnie innowacją. Co w takim razie robią polskie firmy, żeby stawać się innowacyjnymi i żeby określanie ich jako start-up było uzasadnione. 

Okazuje się, że około 50% start-upów w branży IT deklaruje, że ich projekty są związane z nowymi rozwiązaniami w skali globalne, a reszta albo tworzy rozwiązania skupione na lokalnym rynku, albo imituje już istniejące projekty. Co zatem zrobić, żeby skala naszego działania była jak najbardziej szeroka i otwarta na rynki zagraniczne? Czy rzeczywiście rynek lokalny nie oferuje nam możliwości rozwoju? Co zrobić, że nasz „genialny pomysł” nie skończył jak większość nowo powstających firm i aby zacząć realizować zakładane cele biznesowe?

Budowanie branży innowacyjnej, na przykład opartej o technologie informatyczne, nie jest wymysłem tzw. branży startupowej, a podstawą rozwoju Polski w nadchodzących latach.
Bartłomiej GolaPartner w SpeedUp Venture Capital Group

Czego najbardziej potrzebują polskie start-upy

Nikogo nie zdziwi fakt, że większość start-upów powstających w Polsce, jako swoją najpilniejszą potrzebę podają pieniądze. Chociaż około 60% właścicieli na samym początku sięga po własne środki, to często nie są one w stanie zaspokoić potrzeb potencjału realizowanych projektów. Gdzie w takim razie powinno się szukać finansowania i jakie warunki należy spełnić, żeby to właśnie nasz projekt zyskał uznanie w oczach potencjalnych inwestorów?

Pieniądze jednak to nie wszystko, bo zaraz po nich polscy start-upowcy mówią o potrzebie budowania silnego zespołu oraz szerokiej sieci kontaktów. Jak nowo powstające inicjatywy mają budować zespoły i gdzie szukać najbardziej wartościowych pracowników, którzy z pasją będą pracowali nad rozwijaniem naszego projektu? I wreszcie, w jaki sposób budować swoją sieć kontaktów i jak docierać nie tylko do inwestorów, ale również wspólników i mentorów, którzy są w stanie swoim doświadczeniem wzbogacić nasze projekty i pomóc im jeszcze dynamiczniej się rozwijać?

Jak sfinansować swój pomysł

Być może Twoja firma skutecznie się rozwija i po efektywnym starcie oraz realizacji założonych celów nie możesz pójść dalej bez dodatkowego zastrzyku finansowego. Z jakich źródeł finansowania warto skorzystać, żeby nasza firma nabrała jeszcze większego rozpędu? Choć ponad trzy czwarte start-upów zamierza rozwijać się w oparci o zyski ze sprzedaży to jednak nie każdy projekt może sobie na to pozwolić. Często też nasza bieżąca sprzedaż nie jest w stanie sfinansować działań, które są niezbędne, żeby nasz projekt mógł okazać się przełomowym. Jedni szukają inwestorów, jeszcze inni liczą na wsparcie strategicznych partnerów biznesowych. Najczęściej nie jesteśmy w stanie stale i skutecznie rozwijać naszych projektów w oparciu jedynie o nasze własne środki i w takim momencie jak najbardziej wskazane jest udanie się osób i instytucji, które chcą nam pomóc licząc przy tym na odpowiedni zwrot. Gdzie znaleźć takie osoby? Jak przekonać inwestorów do naszego projektu? Co jest najważniejsze dla funduszy inwestycyjnych w kontekście wyboru projektów? Jakie błędy w poszukiwaniu finansowania najczęściej popełniają start-upy?

Poznaj osoby, których firmy osiągnęły sukces

Na seminarium nt. start-upów zaprosiliśmy osoby, którym udało się skutecznie zbudować, rozwinąć i sprzedać po kilka biznesów. Będą też wykładowcy, których projekty prawdopodobnie znacie i będzie możliwość poznania historii oraz lekcji, które sprawiły, że obecnie są to dynamicznie rozwijające się firmy. Do tego, zaproszeni prelegenci podzielą się z nami swoimi doświadczeniami w poszukiwaniu inwestorów oraz relacji z nimi. Dzięki ich historiom i unikalnego doświadczeniu każdy uczestnik będzie mógł dowiedzieć, co zrobić, aby nie tylko zbudować firmę, ale również móc ją rozwinąć do takiego stopnia, że nie będzie problemu ze sprzedażą całego projektu.

Będzie z nami między innymi Ian Davidson, który w swojej karierze sprzedał kilkanaście firm technologicznych a kupującymi byli między innymi Cisco i Lucent. To właśnie jedna z firm Iana stworzyła standard obsługi faksów związany z częstotliwościami i kodowaniem. Co więcej, Ci z nas, którzy korzystali z modemów analogowych mogli mieć w swoich komputerach sprzęt produkowany przez firmę Iana. Wszystkie te projekty sprawiły, że Ian dziś jest miliarderem, który przyleci do nas w marcu, żeby podzielić się swoim doświadczeniem oraz odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Wiesz już o co spytasz Iana?

Kolejnym zagranicznym wykładowcą podczas seminarium będzie John Chisholm. Już teraz zobacz namiastkę tego, co będzie nasz czekało w marcu 2016!

Weź udział w kameralnych warsztatach z Johnem Chisholmem

Weekend wykładów, który przygotowaliśmy dla Was to nie wszystko! Specjalnie dla osób związanych z ASBIRO poprosiliśmy Johna, żeby przyleciał wcześniej i poprowadził zamknięte, kameralne warsztaty dla grupy 40 osób chcących realizować nowe projekty biznesowe. John Chisholm jest autorem książki „Unleash Your Inner Company”, która na Amazonie ma w 100% pięciogwiazdkowy rating!

Zamknięte warsztaty z Johnem Chisholmem odbędą się w Warszawie 17-18 marca 2016 (warsztaty będą w całości prowadzone po angielsku i całość będzie nagrywana)

>> Weź udział w zamkniętych warsztatach z Johnem Chisholmem <<

Dlaczego organizujemy seminarium o start-upach?

Społeczność, która powstała w ramach ASBIRO ma niesamowity potencjał. Często słyszymy o nowych projektach naszych studentów z różnych kursów, którzy początkowo zajmowali się zupełnie innymi tematami biznesowymi niż ma to miejsce teraz! Wiedząc, jakie są największe wyzwania inicjatyw startup’owych chcemy maksymalnie wyposażyć uczestników w narzędzia, dzięki którym znacznie zwiększą sukces swojego projektu zaczynając od pomysłu, przez model biznesowy i przedstawianie swojego biznesplanu inwestorom, kończąc na finansowaniu i sprzedaży swojego startup’u. Wszystko, co od zera pozwoli Wam sprawić, że pomysł, który teraz kiełkuje może stać się zyskowną rzeczywistością.

Wspólna historia zaczęła się na lokalnym spotkaniu klubu ASBIRO we Wrocławiu. Tam poznaliśmy się z Bartkiem. Przez jakiś czas wymienialiśmy się różnymi pomysłami na start-up i dyskutowaliśmy o nich. W końcu Bartek rzucił pomysł na aplikację do śledzenia zmian na stronach internetowych. Mnie się pomysł spodobał. Widziałem dla niego zastosowania u siebie w firmie i u innych. Dołączył do nas Michał, z którym Bartek znał się z kursu MBA Przedsiębiorczość. Razem stworzyliśmy deltado.com, które przekształciło się aplikację do monitoringu konkurencji w internecie.
Mateusz GruszkaStudent Kursu Rozszerzonego

Kiedy odbędzie się to wydarzenie?

Seminarium „Czas na startup odbędzie się w dniach 19-20 marca 2016 na uczelni ASBIRO.

W czasie seminarium dowiesz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał Twojego pomysłu na biznes oraz poznasz drogę jaką przeszli nasi wykładowcy realizując swoje start-upowe projekty. Niektóre z tych biznesów zostały sprzedane za miliony dolarów! Dzięki ich doświadczeniu będziesz dokładnie znał drogę jaką musisz przejść, żeby osiągnąć sukces a jednocześnie dostaniesz narzędzia, które pozwolą Ci skutecznie zrealizować swój projekt. 

Tak wyglądały ostatnie seminaria

Poniżej możesz zobaczyć krótkie relacje z naszych ostatnich seminariów „Jak znaleźć i zatrzymać wartościowych pracowników” oraz zimowego seminarium „Biznes i Rodzina”. Podczas naszych seminariów sale są pełne i często jesteśmy zmuszeniu do wcześniejszego zamykania rejestracji.

Jak będzie wyglądało seminarium „Czas na start-up”?

Uczestnicząc w seminarium „Czas na start-up” będziesz mógł kompleksowo przygotować się do uruchomienia swojego biznesowego projektu. Żeby to osiągnąć konieczne będzie omówienie dwóch podstawowych kwestii:

1) Analiza pomysłu oraz dobranie odpowiednich działań do jego realizacji. Nasi wykładowcy posiadający doświadczenie w tworzeniu i sprzedaży start-upów przedstawią proces, jaki trzeba przejść od pomysłu do w pełni działającego biznesu.

2) Finansowanie oraz relacje z inwestorami. Każdy z naszych inwestorów miał kontakt z inwestorami chcąc sprzedać swój projekt bądź sam jest inwestorem. Dzięki temu dowiesz się co sprawi, że osoba inwestująca w start-upy zainteresuje się właśnie Twoim projektem!

Osoby prowadzące zajęcia

Czego dowiesz się uczestnicząc w seminarium „Czas na start-up”?

Tematy, które zostaną omówione podczas seminarium:

  1. Jak wpaść na dobry pomysł
  2. Jak zweryfikować pomysł na start-up
  3. Gdzie znaleźć wspólników
  4. Jak zbudować zespół ludzi, którzy pomogą nam w realizacji projektu
  5. Jak zarządzać projektem
  6. Jak przygotować biznes plan
  7. Jak skutecznie przedstawić swój pomysł inwestorom
  8. Jak skorzystać z różnych form finansowania naszego projektu
  9. Jak stworzyć start-up o zasięgu globalnym
  10. Komu i jak sprzedać swój projekt

To jedynie kilka rzeczy, których dowiesz się, biorąc udział w seminarium.

Dlaczego warto wziąć udział w seminarium „Czas na start-up”?

Oto kilka powodów, dla których warto zajrzeć na nasze seminarium:

  • Znajdziesz odpowiedzi na powyższe pytania.
  • Będziesz potrafił dotrzeć do klientów i partnerów inwestycyjnych, co może mieć przełożenie na realne projekty biznesowe, które przyniosą Twojej firmie dodatkowe zyski.

Dla kogo przeznaczone jest to seminarium?

Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w biznesie, seminarium „Czas na startup” pozwoli Ci dostrzec nowe możliwości rozwoju Twojej działalności. Nie tylko będziesz w stanie wystartować z nowym pomysłem biznesowym ale również dowiesz się w jaki sposób rozwinąć swoją obecną działalność. Wykładowcy przekażą Ci niezbędne narzędzie do tego, żeby znaleźć partnera biznesowego, wspólnika czy inwestora. Dowiesz się w jaki sposób budować swój biznes globalnie i jak sprawić, żeby Twój biznesowy projekt okazał się sukcesem!

Miejsce seminarium

Seminarium odbędzie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, przy ulicy Wóycickiego 1/3 w auli im. Roberta Schumana, budynek 21 (mapa)

Wspólna sobotnia kolacja

Tradycją jest to, że w sobotę po zajęciach wszyscy studenci wraz z wykładowcami udają się do zaprzyjaźnionej restauracji, gdzie trwają dyskusje na rożne tematy. Wbrew pozorom to podczas kolacji rozmawiając z uczestnikami kursu można wynieść ze zjazdu najwięcej ciekawych informacji, rad i inspiracji.

Kolacje odbywają się w restauracji hotelowej, gdzie nocują uczestnicy kursu dojeżdżający spoza Warszawy. Niestety bardzo mało osób mieszkających w Warszawie zostaje z nami na kolacji, gdyż spieszą się do domów. Tracą przez to wiele, dlatego też jeżeli mieszkasz w okolicy Warszawy i chcesz zapisać się na kurs, zawsze zaplanuj sobie wyjście z całą grupą na kolację w sobotę po zajęciach.

Kolacje wnoszą taką wartość, że podczas jednej z nich studenci z 12 grupy Kursu Podstawowego to, co dzieje się na sali szkoleniowej w sobotę zaczęli nazywać „przed-zajęciami”, kolację „zajęciami właściwym”, natomiast niedzielne zajęcia to „po-zajęcia”.

Noclegi

Jeżeli dojeżdżasz na nasze zajęcia spoza Warszawy i potrzebujesz noclegu, chętnie pomożemy Ci w znalezieniu hotelu. Dysponujemy kilkoma zaprzyjaźnionymi hotelami, w których nocujemy podczas zjazdów. Koszt jednego noclegu bez śniadania waha się od 33 do 54 zł.

Nagrania z zajęć

Wszystkie wykłady na seminarium będą nagrywane. Jeżeli będziesz uczestnikiem (zapiszesz się, opłacisz i pojawisz na miejscu) to po seminarium nagrania zostaną Ci udostępnione w naszych systemie udostępniania nagrań online.

Ile kosztuje cała ta impreza?

Untitled-12

Oferta first minute

Jeśli jesteś przedsiębiorczy i umiesz szybko podejmować decyzję, możesz zapisać się na seminarium „Czas na starup” do 20 grudnia 2015 i oszczędzić dodatkowe 50% na cenie uczestnictwa.

40 zł rabatu jeżeli zapłacisz Bitcoinem

bitcoin-225080_640Nieważne z której oferty skorzystasz. Czy jako osoba z zewnątrz, jako członek Klubu ASBIRO lub jego osoba towarzysząca. Jeżeli płatności dokonasz przy pomocy Bitcoin to będziesz mógł zapłacić 40 zł mniej. Dla aktywnych członków Klubu ASBIRO oznacza to nawet 40% rabatu.

Ograniczona liczba miejsc

Podczas każdego seminarium sale są pełne. Niestety w przypadku najbliższego seminarium „Czas na startup” nie będzie możliwości dostawienia krzeseł a samych studentów kursów ASBIRO biorących udział w wydarzeniu będzie ponad 300. Kiedy doliczymy osoby towarzyszące oraz sympatyków ASBIRO regularnie biorących udział w naszych seminariach, uczestników tego wydarzenia będzie około 500 osób, czyli mniej więcej tyle ile sala będzie w stanie pomieścić.

Nie czekaj na ostatnią chwilę

Jeśli poważnie podchodzicie do realizacji swoich projektów biznesowych to jak najszybciej zarezerwujcie miejsce na seminarium „Czas na startup”. Kiedy ostatni raz organizowaliśmy seminarium nt. startupów w maju 2014, sala była pełna. W tym roku zainteresowanie już teraz jest większe, więc jeśli chcesz posłuchać wykładowców, którzy mają doświadczenie w realizacji własnych projektów a przy tym poznać ich osobiście, nie zwlekaj z zapisaniem się na to wydarzenie.