Pakiet Nagrań

Czas na startup – Seminarium ASBIRO

Kup teraz
  • Video
  • Audio
  • Pliki do pobrania

Seminarium „Czas na startup” okazało się być jednym z najpopularniejszych wydarzeń organizowanych w ostatnich latach przez ASBIRO. Wiele osób, chcąc odkryć najlepsze sposoby to tworzenia nowych projektów biznesowych, wypełniło salę na UKSW i przez dwa dni słuchało wykładów osób, które mają wieloletnie doświadczenie związane z branżą startupową. Po samym seminarium zaczęły do nas spływać maile z pozytywnymi opiniami, a teraz jest to wiedza dostępna również dla Ciebie!

Pamiętasz pierwsze tygodnie i miesiące prowadzenia firmy? Marzenia o staniu się kolejnym rewolucyjnym przedsiębiorcą na miarę Richarda Bransona? Zmagania z myślami o niepewnej przyszłości i jednocześnie marzenia o wielkim biznesie? Wielu studentów ASBIRO jest właśnie na tym etapie – chcą wystartować, uczą się i zmagają z ogromną niepewnością. Jeszcze innym już się udało. Jednym za pierwszym razem, innym za dziesiątym, jeszcze inni się poddali i wrócili na etat. Spora grupa prowadzi już kilkudziesięcioosobowe firmy i wciąż chce się rozwijać, ale niekoniecznie wie, jak.

Co zrobić, aby skutecznie wystartować ze swoim biznesowym projektem i jak znaleźć partnerów, którzy pomogą nam rozwijać nasze firmy? Poznaj historie osób, które startowały od zera a dziś odnoszą międzynarodowe sukcesy. Spotkaj się z ludźmi, którzy stworzyli i sprzedali już kilkanaście firm. Skorzystaj z doświadczenia tych, którzy znaleźli partnerów, wspólników i inwestorów.

Kiedy i gdzie odbyło się seminarium?

19-20 marca 2016 w Warszawie na UKSW

Skąd pomysł na seminarium?

Pełna sala podczas pierwszego seminarium o startupach organizowanego przez ASBIRO w maju 2014 („Od małego do wielkiego”) pokazała nam, jak bardzo temat ten jest naszym studentom i sympatykom potrzebny. W samych wydarzeniu brali udział nie tylko przedsiębiorcy, ale również osoby pracujące na etacie, które dzięki swoim możliwościom finansowym są gotowe inwestować w nowo powstające firmy. Również wśród naszych wykładowców były zarówno osoby, które od zera tworzyły swoje biznesy, ale ich skala sprawiła, że często potrzebowali wsparcia w postaci wspólników i inwestorów. To seminarium pokazało, że wcale nie musisz być przedsiębiorcą, żeby być zaangażowanym w biznes i zarabiać jak przedsiębiorca!

Jeszcze pięć lat temu polski ekosystem startupowy był bardzo mały. Właściwie był prawie niewidoczny i pomysł, że Polska może stać się startupową potęgą, był dość abstrakcyjny. Ale teraz jest zupełnie inaczej! Impet, z jakim ten ekosystem obecnie się rozwija, jest niesamowity.
John Biggs East Coast Editor w TechCrunch

ASBIRO wspiera start-upy

Od samego początku funkcjonowania ASBIRO naszym celem było i jest wspieranie młodych przedsiębiorców będących na początku swojej drogi biznesowej. Okazało się, że to, co bardzo pomogło naszym studentom to właśnie fakt bycia częścią społeczności, która myśli przedsiębiorczo i przy tym tworzy przestrzeń wymiany doświadczeń z osobami, które mają po kilka albo nawet kilkadziesiąt lat doświadczenia w biznesie. To właśnie w ramach kursów ASBIRO powstawały kolejne projekty biznesowe zapoczątkowane przez naszych studentów, a niektóre z nich dodatkowo pozyskały wspólników i inwestorów właśnie w gronie ludzi związanych z naszą uczelnią.

Przełomowy rok społeczności start-upowej ASBIRO

Ten rok akademicki jest dla nas przełomowy, ponieważ w czerwcu studenci pierwszej edycji Kursu Rozszerzonego będą przedstawiać swoje biznes plany inwestorom w ramach obrony pracy licencjackiej! Już teraz widząc ich pomysły biznesowe dostrzegamy ogromny potencjał oraz możliwości pozyskania wartościowych mentorów jak również finansowania dla projektów, które powstały w ramach działań naszej uczelni.

Powody sukcesu tych wszystkich projektów widzimy nie tylko w wartościowych i rzeczowych wykładach, w których nasi studenci biorą udział, ale również (a może przede wszystkim) możliwościach networkingowych, które stwarza nasza uczelnia. Lata doświadczeń w prowadzeniu kursów i organizowaniu wyjazdów pokazały nam, że najlepsze pomysły powstają nie tylko na wykładach ale również w czasie nieformalnych spotkań wieczornych, w których biorą udział zarówno studenci, jak i wykładowcy.

Polska ma wszelkie zasoby, które pozwalają jej stać się bogatym regionem. Mamy więcej inżynierów niż Francja i Niemcy razem wzięte. Jesteśmy jednym z nielicznych krajów świata, gdzie liczba informatyków przewyższa możliwości ich zatrudnienia. Ludzie są pracowici, ambitni i zmotywowani do pracy. W przeciwieństwie do mieszkańców zachodnich krajów Europy, Polacy są ambitni i nie przyzwyczaili się do życia na koszt państwa. Nie liczą na pomoc społeczną, a gdy nie mogą znaleźć pracy w kraju, wtedy szukają jej za granicą. Wyż demograficzny stanu wojennego jest w najbardziej produktywnym okresie swojego życia. Mamy dobre położenie, blisko do rozwiniętych gospodarek, dostęp do morza oraz duże zasoby naturalne. Dlaczego Polska nie jest jeszcze Hongkongiem Europy?
Brad Feld fragment książki Społeczności Start-upowe

Jak wygląda rynek start-upów w Polsce

W Polsce każdego dnia jest rejestrowanych około 1000 nowych firm i w teorii każda a nich może być określona mianem start-upu, jeśli jej oferta uwzględni innowacyjne podejście do oferowanego produktu lub usługi. Innowacja nie jest domeną branży IT, bo każde usprawnienie modelu funkcjonowania biznesu, nawet tradycyjnego, jest właśnie innowacją. Co w takim razie robią polskie firmy, żeby stawać się innowacyjnymi i żeby określanie ich jako start-up było uzasadnione.

Okazuje się, że około 50% start-upów w branży IT deklaruje, że ich projekty są związane z nowymi rozwiązaniami w skali globalne, a reszta albo tworzy rozwiązania skupione na lokalnym rynku, albo imituje już istniejące projekty. Co zatem zrobić, żeby skala naszego działania była jak najbardziej szeroka i otwarta na rynki zagraniczne? Czy rzeczywiście rynek lokalny nie oferuje nam możliwości rozwoju? Co zrobić, że nasz „genialny pomysł” nie skończył jak większość nowo powstających firm i aby zacząć realizować zakładane cele biznesowe?

Budowanie branży innowacyjnej, na przykład opartej o technologie informatyczne, nie jest wymysłem tzw. branży startupowej, a podstawą rozwoju Polski w nadchodzących latach.
Bartłomiej Gola Partner w SpeedUp Venture Capital Group

Czego najbardziej potrzebują polskie start-upy

Nikogo nie zdziwi fakt, że większość start-upów powstających w Polsce, jako swoją najpilniejszą potrzebę podają pieniądze. Chociaż około 60% właścicieli na samym początku sięga po własne środki, to często nie są one w stanie zaspokoić potrzeb potencjału realizowanych projektów. Gdzie w takim razie powinno się szukać finansowania i jakie warunki należy spełnić, żeby to właśnie nasz projekt zyskał uznanie w oczach potencjalnych inwestorów?

Pieniądze jednak to nie wszystko, bo zaraz po nich polscy start-upowcy mówią o potrzebie budowania silnego zespołu oraz szerokiej sieci kontaktów. Jak nowo powstające inicjatywy mają budować zespoły i gdzie szukać najbardziej wartościowych pracowników, którzy z pasją będą pracowali nad rozwijaniem naszego projektu? I wreszcie, w jaki sposób budować swoją sieć kontaktów i jak docierać nie tylko do inwestorów, ale również wspólników i mentorów, którzy są w stanie swoim doświadczeniem wzbogacić nasze projekty i pomóc im jeszcze dynamiczniej się rozwijać?

Jak sfinansować swój pomysł

Być może Twoja firma skutecznie się rozwija i po efektywnym starcie oraz realizacji założonych celów nie możesz pójść dalej bez dodatkowego zastrzyku finansowego. Z jakich źródeł finansowania warto skorzystać, żeby nasza firma nabrała jeszcze większego rozpędu? Choć ponad trzy czwarte start-upów zamierza rozwijać się w oparci o zyski ze sprzedaży to jednak nie każdy projekt może sobie na to pozwolić. Często też nasza bieżąca sprzedaż nie jest w stanie sfinansować działań, które są niezbędne, żeby nasz projekt mógł okazać się przełomowym. Jedni szukają inwestorów, jeszcze inni liczą na wsparcie strategicznych partnerów biznesowych. Najczęściej nie jesteśmy w stanie stale i skutecznie rozwijać naszych projektów w oparciu jedynie o nasze własne środki i w takim momencie jak najbardziej wskazane jest udanie się osób i instytucji, które chcą nam pomóc licząc przy tym na odpowiedni zwrot. Gdzie znaleźć takie osoby? Jak przekonać inwestorów do naszego projektu? Co jest najważniejsze dla funduszy inwestycyjnych w kontekście wyboru projektów? Jakie błędy w poszukiwaniu finansowania najczęściej popełniają start-upy?

Poznaj osoby, których firmy osiągnęły sukces

Na seminarium nt. start-upów zaprosiliśmy osoby, którym udało się skutecznie zbudować, rozwinąć i sprzedać po kilka biznesów. Byli też wykładowcy, których projekty prawdopodobnie znacie i będzie możliwość poznania historii oraz lekcji, które sprawiły, że obecnie są to dynamicznie rozwijające się firmy. Do tego, zaproszeni prelegenci podzielili się z nami swoimi doświadczeniami w poszukiwaniu inwestorów oraz relacji z nimi. Dzięki ich historiom i unikalnemu doświadczeniu każdy uczestnik mógł dowiedzieć, co zrobić, aby nie tylko zbudować firmę, ale również móc ją rozwinąć do takiego stopnia, że nie będzie problemu ze sprzedażą całego projektu.

  • John Chisholm – na przykładzie swojego ponad 30-letniego doświadczenia biznesowego zdradził sekrety odkrywania biznesu idealnego dla Ciebie oraz sposobu tworzenia unikalnych pomysłów.
  • Jacek Kubrak – odkrył sposób powstawania wyjątkowych ideii i przekuwania ich na projekty biznesowe
  • Ryszard Chmura – będąc właścicielem kilku firm w branży reklamowej zatrudniającej ponad 150 osób pokazał jak wygląda droga rozwoju biznesu i dlaczego tylko nielicznym udaje się osiągać więcej
  • Calum Cameron – pochodzący z Australii dyrektor zarządzający estońskiego akceleratora startupów opowiedział o czynnikach, które wpłynęły na to, że odecnie Estonia jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek jeśli chodzi o startupy
  • Piotr Michalak – mając 10-letnie doświadczenie związane z tworzeniem holdingu firm i jednocześnie wyjątkowe doświadczenie szkoleniowe, podzielił się błędami, które najczęściej są popełniane w procesie rozwoju firmy oraz jakie wnioski z tego płyną
  • Elżbieta Marciniak – mająca za sobą ogromne doświadczenie związane z rozwojem firmy Bakalland, będąc dziś mentorem dla wielu startupów opowiedziała o metodzie Lean Canvas oraz o tym jak inwestować w startupy
  • Patryk Szymczak – na przykładzie Cloud Your Car opowiedział jak skutecznie budować globalny startup
  • Miao Zhi Cheng – pracujący w Skype entuzjasta kryptowalut rozjaśnił kwestię wykorzystywania łańcucha bloków w rozwoju startupów i nie tylko
  • Joanna Nagadowska – w bardzo praktyczny sposób opowiedziała o mniej znanych narzędziach Google, które w znaczący sposób mogą wpłynąć na rozwój każdego biznesu.

Dlaczego zorganizowaliśmy seminarium o start-upach?

Społeczność, która powstała w ramach ASBIRO ma niesamowity potencjał. Często słyszymy o nowych projektach naszych studentów z różnych kursów, którzy początkowo zajmowali się zupełnie innymi tematami biznesowymi niż ma to miejsce teraz! Wiedząc, jakie są największe wyzwania inicjatyw startup’owych chcemy maksymalnie wyposażyć uczestników w narzędzia, dzięki którym znacznie zwiększą sukces swojego projektu zaczynając od pomysłu, przez model biznesowy i przedstawianie swojego biznesplanu inwestorom, kończąc na finansowaniu i sprzedaży swojego startup’u. Wszystko, co od zera pozwoli Wam sprawić, że pomysł, który teraz kiełkuje może stać się zyskowną rzeczywistością.

Wspólna historia zaczęła się na lokalnym spotkaniu klubu ASBIRO we Wrocławiu. Tam poznaliśmy się z Bartkiem. Przez jakiś czas wymienialiśmy się różnymi pomysłami na start-up i dyskutowaliśmy o nich. W końcu Bartek rzucił pomysł na aplikację do śledzenia zmian na stronach internetowych. Mnie się pomysł spodobał. Widziałem dla niego zastosowania u siebie w firmie i u innych. Dołączył do nas Michał, z którym Bartek znał się z kursu MBA Przedsiębiorczość. Razem stworzyliśmy deltado.com, które przekształciło się aplikację do monitoringu konkurencji w internecie.
Mateusz Gruszka Student Kursu Rozszerzonego

Czego dowiesz się z nagrań seminarium „Czas na start-up”?

  1. Jak wpaść na dobry pomysł
  2. Jak zweryfikować pomysł na start-up
  3. Gdzie znaleźć wspólników
  4. Jak zbudować zespół ludzi, którzy pomogą nam w realizacji projektu
  5. Jak zarządzać projektem
  6. Jak przygotować biznes plan
  7. Jak skutecznie przedstawić swój pomysł inwestorom
  8. Jak skorzystać z różnych form finansowania naszego projektu
  9. Jak stworzyć start-up o zasięgu globalnym
  10. Komu i jak sprzedać swój projekt

To jedynie kilka rzeczy, których dowiesz się z wykładów, które odbyły się podczas seminarium

Dlaczego warto skorzystać z oferty nagrań „Czas na start-up”?

Oto kilka powodów, dla których warto zajrzeć na nasze seminarium:

  • Znajdziesz odpowiedzi na powyższe pytania.
  • Będziesz potrafił dotrzeć do klientów i partnerów inwestycyjnych, co może mieć przełożenie na realne projekty biznesowe, które przyniosą Twojej firmie dodatkowe zyski.

Kto najbardziej skorzysta na tych nagraniach

Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w biznesie, wykłady z seminarium „Czas na startup” pozwolą Ci dostrzec nowe możliwości rozwoju Twojej działalności. Nie tylko będziesz w stanie wystartować z nowym pomysłem biznesowym ale również dowiesz się w jaki sposób rozwinąć swoją obecną działalność. Wykładowcy przekażą Ci niezbędne narzędzie do tego, żeby znaleźć partnera biznesowego, wspólnika czy inwestora. Dowiesz się w jaki sposób budować swój biznes globalnie i jak sprawić, żeby Twój biznesowy projekt okazał się sukcesem!

W pakiecie jeszcze taniej!

Nie jest to pierwsze wydarzenie o tej tematyce organizowane przez ASBIRO, dlatego, jeśli nie brałeś udziału w poprzednich wydarzeniach związanych ze startupami, możesz wykupić pakiet nagrań z dostępem do najlepszych wykładów w tematyce startupowej dostępnych w bazie ASBIRO. Cały pakiet zawiera:

  • Nagrania z seminarium „Czas na startup”
  • Nagrania z seminarium „Od małego do wielkiego”
  • Nagrania z seminarium z Tadem Witkowiczem
  • Nagrania z seminarium „Podatki i startupy od najlepszych”

Cały ten pakiet w naszym sklepie kosztuje niespełna 500 złotych, ale jeśli zdecydujesz się na zakup już teraz możesz go mieć za 290 złotych! Ta oferta jest ograniczona więc kto pierwszy ten lepszy.

Kup pakiet z wielu seminariów za jedyne 290 zł (250 zł BTC) »

 

Ile kosztują nagrania z seminarium?

bitcoin-225080_640Zakup nagrań z seminarium jest inwestycją, która, jeśli dobrze wykorzystana, zwróci się w niedługim czasie. Całym pakiet nagrań z seminarium „Czas na startup” możesz kupić już za 195 złotych. Dodatkowo płacąc BTC możesz skorzystać z dodatkowej zniżki 40 złotych! W pakiecie dostaniesz wszystkie wyżej wymienione wykłady w wersji audio oraz video, dostępne w systemie na naszej stronie internetowej.

Kup teraz
  • Video
  • Audio
  • Pliki do pobrania