Pakiet Nagrań

Seminarium ASBIRO – Marzec 2023

Kup teraz
  • Video
  • Audio
  • Pliki do pobrania

Z wykładów Sobotnich zdobędziesz wiedzę, która pomoże zrozumieć wpływ wielu czynników na rozwój biznesu:

  • co warto wiedzieć zanim wyruszysz w podróż bycia przedsiębiorcą
  • o co zadbać
  • jak dobrać ludzi, z którymi współpracujesz i jak z nimi rozmawiać.

Podczas wykładów w Niedziele będzie również omawiane:

  • jak odnosić sukcesy w biznesie
  • jak podejść do strategii inwestycyjnych
  • jak zarządzać emocjami związanymi z inwestowaniem i prowadzeniem biznesu. Uczestnicy będą mieli okazję poznać zarówno praktyczne jak i teoretyczne aspekty inwestowania, radzenia sobie z porażkami oraz rozwoju w biznesie.

Nagrania – Sobota:


Marian Owerko

Założyciel i Prezes Zarządu FoodWell Sp. z o.o. (dawniej Bakalland), właściciel takich marek jak Bakalland, Delecta, Anatol, Purella i beRaw. Poprzez Fundusz Uno Capital inwestor w branżach: branża medyczna, nowe technologie i budowlana. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za działalność na rzecz przedsiębiorczości w naszym kraju. Od 2008 roku V-ce Prezes Polskiej Rady Biznesu. Pomysłodawca i zarządzający największym w Polsce programem stażowym dla studentów – Program Kariera.

Wykład: Fuzje i przejęcia – strategia szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa na podstawie firmy FoodWell

  • Czym zajmuje się firma FoodWell i jak powstała?
  • Jakie są korzyści i wady strategii.
  • Na co trzeba uważać?
  • Jak „wybrać” firmy do strategii?
  • Jak policzyć korzyści z fuzji?
  • Co jest najtrudniejsze przy transakcjach?
  • Czy naprawdę jest to strategia szybkiego rozwoju firmy?
  • Jak wygląda strategia wzrostu oparta na operacyjnym wewnętrznym potencjale?

Rafał Szymański

Ekspert digital marketingu i sprzedaży przez Internet. Budował od zera działy digital marketingu w Sanofi, Roche, Neckerman i Philips. Jako eCommerce Pilar Leader w 3M odpowiadał za działania sprzedaży elektronicznej B2B i B2C w 47 krajach Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Założył konto na LinkedIn w 2006 roku a 10 lat później dostał email, że ma przeprowadzić pierwsze korporacyjne wdrożenie LinkedIn Sales Nawigator na 700 kont w 17 krajach. Na tyle zafascynował się tym oprogramowaniem, że odszedł z korporacji, aby zająć się jego wdrażaniem w firmach. Współzałożyciel firmy dostarczający leady sprzedażowe B2B oraz produkującej oprogramowanie automatyzujące działania w Social Media. Laureat Golden Arrow i Mixx Awards za najskuteczniej sprzedające kampanie marketingowe. W 2022 zdobywca 2 miejsca na konferencji I Love Marketing z tematem „LinkedIn marketing w firmie”.

Wykład: Jak Linkedin może przynieść Twojej firmie klientów?

  • Poznasz 5 warstw skutecznego przekazu.
  • Co najlepiej się klika na LinkedIn?
  • Poznasz 5 elementów skutecznej publikacji na LinkedIn.
  • Jaka jest idealna długość postu?
  • Ile hashtagów warto dodawać?

Aleksandra Hinc

Od 2009r. związana z rynkiem start up’owym oraz branżą nowych technologii. Przeprowadziła kilkaset godzin szkoleń, doradztw oraz mentoringów dla studentów, doktorantów oraz młodych przedsiębiorców. W czerwcu 2014r. założyła własną działalność gospodarczą pod nazwą HiBusiness. Nazywa sama siebie kreatywnym prawnikiem, gdyż jej pasją, obok prawa, jest kreowanie modeli biznesowych, zarówno na rzecz klientów jak i dla własnych potrzeb związanych z rozwijaniem swoich firm. Nadzorowała także i rozliczała projekty e-commerce. Posiada także ponad 6-letnie doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania. Lubi wyzwania i tzw. „ciężkie sprawy” z zakresu prawa i biznesu. Chętnie dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z innymi przedsiębiorcami.

Wykład: 10 przykazań współpracy przedsiębiorcy z prawnikiem

  • Dlaczego ciężko współpracuje nam się z prawnikami?
  • Czy tylko jedna osoba w firmie powinna kontaktować się z prawnikiem?
  • Czy zawsze należy czytać umowy przed podpisaniem?
  • Co zrobić, aby współpraca z prawnikiem była lekka i przyjemna?
  • Czy należy uwzględnić spotkania z prawnikiem już na etapie planowania projektu?
  • Kiedy pracodawca powinien pomyśleć o dłuższej współpracy z prawnikiem?

Igor Gielniak

Specjalizuje się w tematyce zarządzania kryzysowego w firmach (turnaround management). Posiada ogromną wiedzę w obszarach takich jak: controlling i księgowość zarządcza, IT, logistyka, finanse, marketing, sprzedaż. Jako prezes swojej pierwszej firmy rozwinął ją do poziomu lidera w branży w ciągu 5 lat. W swojej wieloletniej praktyce miał sposobność pracować z partnerami biznesowymi z wielu krajów świata, poznając ich specyfikę i odmienność. Konsekwentnie diagnozuje i eliminuje niedochodowe obszary w firmach. Efektywnie wdraża IT (ERP, CRM, MES, APS, CAD itd.) i controlling dla osiągania celów firm. Skutecznie wykorzystuje w biznesie cztery języki obce. Ukończył International Marketing and Management Executive Program, Oslo. Największe sukcesy: w ciągu 7 miesięcy zrestrukturyzował firmę i doprowadził do zyskowności, zwiększył wydajność produkcji o 40% w ciągu 3 miesięcy, zbudował zespół handlowy 80 handlowców w 16 oddziałach oraz w oddziale w Kazachstanie, doprowadził do realizacji największych kontraktów publicznych w IT i meblach biurowych w Polsce, uzyskał finansowanie z USAID na pokrycie kosztów trzyletniego pobytu konsultantów z USA.

Wykład: Jak uniknąć kryzysu – silne i słabe strony kobiet i mężczyzn (podejście psychologiczne)

  • Czym jest kryzys – przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne.
  • Jakie jest główna przyczyna wewnętrzna – brak prawidłowej oceny rzeczywistości.
  • Jakie są różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w ocenie rzeczywistości.
  • Jak wyglądają różnice pomiędzy kobietami, a mężczyznami w podejmowaniu działań uprzedzających.
  • Jakie są różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w podejmowaniu decyzji trudnych społecznie.

Arkadiusz Pankowski

Zawodowo – Przedsiębiorca od 1991 roku, zaczął pracować i zarabiać już w liceum i nigdy nie pracował na etacie. Pierwszą Sp z o.o. założył na studiach. Dziś zatrudnia ponad 200 osób w dwóch branżach. Działa w branży automotiv – zbudował Grupę Redos aktywną w Polsce i Niemczech oraz w medycynie firmę Livmed – specjalizacja w dziedzinie diagnostyki obrazowej. Dodatkowo jest także aktywny w nieruchomościach. Bardzo lubi pracować nad biznesem i pochłania go budowanie strategii rozwojowych dla różnych branż.

Wykład: Czy budowanie teamu można porównać do układania puzzli?

  • Jak zbudować dobry zespół ?
  • Jakie są trzy główne filary budowy firmy ?
  • Czy ludzie jako zasób są ważni ?
  • Z czego wynika team spirit ?
  • Rekrutacja – dlaczego to jest takie ważne?
  • Jak przygotować się do rekrutacji ?
  • Jakie etapy występują przy rekrutacji ?
  • HR – zewnętrzny czy wewnętrzny ?
  • Jak poszukiwać odpowiednie osoby do konkretnych stanowisk ?
  • Z jakich testów można korzystać przy doborze pracownika do zespołu ?
  • Jakie występują dylematy rekrutacyjne ?

Maciej  Gnyszka

Człowiek, który zna prawie wszystkich, a dowolny problem – bez względu czy chodzi o dostarczenie asfaltu beczkowanego na Madagaskar, czy odbiór w ciągu godziny na drugim końcu Polski płaszcza dla mamy – potrafi dzięki swoim relacjom rozwiązać w ciągu parunastu minut. Doświadczony networker z ponad 12-letnim stażem, twórca pierwszej polskiej agencji fundraisingowej Gnyszka Fundraising Advisors oraz współwłaściciel Pracowni Synergii. Pomysłodawca projektu StartUp na Maxa, której celem jest ogłoszenie św. Maksymiliana patronem przedsiębiorców i startupów. Autor książki „Dlaczego networking nie działa?” Założyciel Towarzystw Biznesowych, które powstały w 2010 roku po to, by stworzyć jak najliczniejszą i jak najbogatszą klasę średnią skupiającą przedsiębiorców podzielających te same wartości: przywiązanie do cywilizacji łacińskiej i jej dwóch aspektów: katolicyzmu i wolnego rynku.

Wykład: Jak zrobić networking?

  • Jakie są typy organizacji networkingowych?
  • Jakie są typy spotkań networkingowych?
  • Jaki typy uczestników bierze udział w spotkaniach networkingowych?
  • Jakie są największe bzdury o networkingu, które wydają się dogmatami?
  • Co robić, jak żyć?
  • Na czym polegają Regionalne Izby Handlowe i czy warto w nich być?
  • Czy warto należeć do Izby Międzynarodowej?
  • Czy networking to wzajemność?

Nagrania – Niedziela:


Adam Pioch

Marketingiem internetowym zajmuję się od 1994 r. Publikowałem w latach 1997-2000 kursy budowy stron www w gazetach komputerowych. Czterokrotnie wybrany najlepszym wykładowcą na kierunku Executive MBA WSB Wrocław. Certyfikaty: DTM – najwyższy możliwy do osiągnięcia poziom w umiejętności z zakresu wystąpień publicznych i liderstwa organizacji Toastmasters International. Współautor kompendium wiedzy o marketingu internetowym pt „Biblia e-biznesu 2” oraz „Biblia e-biznesu 3” – rozdziały o storytellingu w biznesie, audycie stron www, e-commerce. Wydawnictwo Helion. Autor opowieści użytej w podręczniku do storytellingu pt. „Narratologia”. Wydawnictwo PWN. Szkoleniowiec od 2006 r. Autor szkolenia pn: „Storytelling Power – business & life”. Praktyk, autor wielu opowieści, współautor książek. Wykładowca akademicki na studiach MBA uczelni: Yale University & WSB Wrocław, WSB Poznań, WSB Opole, Uczelnia Łazarskiego (Architekci Marki), ASBiRO. Kierunki: Storytelling, Storytelling w biznesie, Architekci Marki, Marketing internetowy, Wystąpienia publiczne w biznesie. Ponad 6500 godzin szkoleń, konsultacji i mentoringów w świecie biznesu. Wielu mistrzów Polski w wystąpieniach publicznych uczyło się u mnie storytellingu. 4x wybrany najlepszym wykładowcą na WSB Wrocław za zajęcia z „Storytellingu w Biznesie” dla studentów MBA.

Wykład: Kto ma i snuje opowieści ten zarabia. Opowiedz fascynująco o sobie i firmie!

  • Co jednoczy ludzi?
  • Czy opowieści są podstawą komunikacji?
  • Czy dobrze opowiedziana historia pozwoli nawiązać więź z odbiorcom?
  • Czym jest networking?
  • Co to jest storytelling?
  • Jak pokazać emocje ? – ćwiczenie.
  • Jak się tworzy metafory?
  • Jak się przedstawić za pomocą metafory? – ćwiczenie.
  • Jaki jest cel opowieści?
  • Jak przywołać wspomnienie? – ćwiczenie.
  • Ćwiczenia storytellingowe.

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

Panel dyskusyjny: Sukces czy porażka – co bardziej zmotywowało mnie do działania?

  • Jakie zdarzenie/sytuacja najbardziej wpłynęła na rozwój biznesu?
  • Jedna rzecz, bez której nie ma dalszej działalności w biznesie?
  • Co najbardziej zaskoczyło Uczestniczki w prowadzeniu biznesu?
  • Jakie są różnice w prowadzeniu biznesu przez kobiety i mężczyzn?
  • Jaką zasady należy wdrożyć – porada dla początkujących przedsiębiorców.
  • Jaka jest najważniejsza wskazówka w działalności biznesowej?
  • Czy warto jest wyjść z biznesu i skupić się na swoich pasjach ?
  • Co zrobić, aby porażki nie zatrzymały nas w rozwoju ?
  • Jakie są cechy silnego przedsiębiorcy ?

Michał Zarębski

Ekspert od bólu. Przedsiębiorczy fizjoterapeuta, terapeuta manualny, terapeuta czaszkowo-krzyżowy. Promotor zdrowego i aktywnego trybu życia. Szkoleniowiec, trener, organizator imprez sportowych. Absolwent Fizjoterapii AWF we Wrocławiu, uczestnik licznych kursów i konferencji z zakresu fizjoterapii, przedsiębiorczości i rozwoju osobistego. Aktywny sportowiec, maratończyk, miłośnik sportu głównie biegania, nordic-walking, kolarstwa i pływania. Mistrz Polski Instruktorów Nordic-Walking oraz Mistrz Polski wśród zawodników, zdobywca Pucharu Polski. Organizator i dyrektor Częstochowskiego Biegu Niepodległości, Biegu Bitwy pod Mokrą i Otwartych Mistrzostw Częstochowy Nordic-Walking. Prywatnie człowiek o niezłomnej wierze w ludzi, szczęśliwy ojciec trójki dzieci. „Holistyka” to słowo często pojawiające się w moim słowniku, ponieważ doświadczenie w pracy z pacjentem nauczyło mnie, że bez holistycznego i wielowymiarowego podejścia do drugiego człowieka, nie ma skutecznej terapii. Dlatego na co dzień łączę techniki z zakresu ciała, ducha i umysłu. W swoim życiu kieruję się mottem Martina Luther Kinga: “Jeśli nie możesz latać, biegnij. Jeśli nie możesz biec, idź. Jeśli nie możesz chodzić, czołgaj się. Bez względu na wszystko – posuwaj się do przodu!”

Psychofizyczność w biznesie 

  • Główne zagrożenia i problemy czyhające na przedsiębiorcę w drodze do rozwoju.
  • Wpływ zagrożeń na naszą psychikę i emocje.
  • Reakcje Twojego ciała i poszczególnych układów anatomicznych.
  • Uwolnij się od zagrożeń i stwórz skuteczne nawyki dbające o Twoją kondycję psychofizyczną.

Adrian Otoliński

Pomysłodawca, twórca i prezes Mazurskie Hytte sp. z o.o. zajmującej się budową i sprzedażą domów rekreacyjnych. Od 2007 roku związany z rynkiem nieruchomości i bankowością. Ekspert i Inwestor na rynku nieruchomości w Norwegii. Współzałożyciel oraz lider Oslo Investor Club zrzeszającego polskich przedsiębiorców mieszkających w Norwegii. Prezes stowarzyszenia „Wynki Razem” aktywnie działający na rzecz lokalnej społeczności. Absolwent Akademii Morskiej w Gdyni. Reprezentant Polski i wielokrotny medalista Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Zainteresowania: sport, ekonomia, psychologia, nieruchomości, inwestycje, podróże. 

Wykład:  Nieruchomości za granicą – inwestowanie w Norwegii

  • Jak wygląda proces zakupu oraz sprzedaży nieruchomości
  • Jakie są Sposoby inwestowania w nieruchomości w Norwegii
  • Najem i flipy w Norwegii
  • Czym charakteryzuje się deweloperka po norwesku
  • Jak wygląda system podatkowy w Norwegii
  • Ciekawostki z rynku norweskiego

Marek Niedźwiedź

Przedsiębiorca i inwestor. Kupuje, naprawia, łączy i skaluje biznesy w Anglii, USA, Portugalii i Polsce. Specjalista do spraw finansów zarządczych. Członek amerykańskiego Forbes Business Council. Ukończył wiele specjalistycznych kursów w dziedzinie finansów, m.in.: w London School of Economics, czy amerykańskim Investment Certification Institute. Obecnie w trakcie MBA – „Finance & Sustainability” na brytyjskiej uczelni University of Cumbria. www.YourNonExecCFO.com

Wykład: Biznes, kapitał i liderzy w nowej ekonomii

  • Nowa ekonomia – trendy płynące ze świata, zrównoważony rozwój, nowe wymogi banków i inwestorów dla biznesu.
  • Rola liderów w nowej ekonomii.
  • Jak pozyskać finansowanie na rozwój, gdzie szukać inwestorów w dzisiejszym świecie? Alternatywne formy pozyskania kapitału.
  • Obecny kryzys – szanse i zagrożenia dla biznesu.
  • Historyczne cykle gospodarcze – czy kryzys zawsze wraca?

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

Panel dyskusyjny: W co obecnie warto inwestować?

  • W co warto inwestować i na czym warto skupić się obecnie?
  • Czy bardziej rentowne są inwestycje w nieruchomości, w złoto a może w krypto waluty?
  • Jakie realne zagrożenia istnieją przy inwestowaniu w każdy powyższy sposób?

Rainer Zietelman

Rainer Zitelmann holds doctorates in history and sociology and is also a successful entrepreneur and real estate investor. In 1986, he was awarded his doctorate in history with the grade “summa cum laude”. He then worked at the Central Institute for Social Science Research at the Free University of Berlin before taking up the position of editor-in-chief of Ullstein-Propyläen, at the time Germany’s third-largest book publishing group, and then as department head at one of the leading premium daily newspapers in Germany, Die Welt

Wykład (w języku Angielskim): The 7 laws of financial success

  • Jakie czynniki mają wpływ na osiągnięcie sukcesu finansowego?
  • Kim są miliarderzy znajdujący się na liście Forbesa?
  • Dlaczego stawianie sobie celów w życiu zawodowym jest tak ważne i jak to robić, aby osiągnąć sukces?
  • Czy talent do sprzedaży ma znaczenie?
  • Czy bycie nonkonformistą się opłaca?
  • Jak radzić sobie z porażkami?
  • Czy ciągłe skupienie na sukcesie rzeczywiście jest tak istotne?
  • Zdobywanie zaufania. Dlaczego warto poświęcić temu uwagę?
  • Jak wygląda przepis na sukces?

Sławomir Zawadzki

Od czterech lat, CEO Kanga Exchange – giełdy kryptowalut z największą siecią kantorów stacjonarnych na całym świecie. Inwestor i założyciel kilku start-upów z branży fin-tech, IT i blockchain. Dzięki ponad 15-letniemu doświadczeniu w sprzedaży oraz IT skutecznie i sprawnie zarządza niemal wszystkimi kluczowymi obszarami wspomnianych wcześniej firm, w tym sprawami prawnymi i marketingowymi

Wykład: Informacja fundamentem wszystkiego — dlaczego kryptowaluty zmienią świat

  • Jak wyglądała historia Bitcoina?
  • Jak działa Bitcoin?
  • Nie samym bitcoinem człowiek żyje, czyli dyskusja o innych kryptowalutach.
  • Dlaczego banki i rządy boją się kryptowalut?
  • Świat potrzebuje kryptowalutowych przedsiębiorców — dlaczego nie miałbyś zostać nim ty?

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

Panel dyskusyjny: Czego nie powtórzyłbym w firmie 

  • Jakie błędy popełniane są najczęściej?
  • Jak zabezpieczyc się przed błędnymi decyzjami?
  • Jak dobierać partnerów biznesowych?
  • Jak budować strukturę w firmie aby była ona bezpieczna?
  • Jak zabezpieczyć się w relacjach biznesowych?

Kup teraz
  • Video
  • Audio
  • Pliki do pobrania